Профілактика поганої поведінки дітей:

  • Стежте за собою і своїми почуттями;
  • Надавайте великого значення своїм подружнім стосункам у сім’ї;
  • Прагніть хоча б кілька хвилин на день присвячувати себе неформальному спілкуванню з дітьми;
  • Не забороняйте дітям виявляти почуття, а, навпаки, спонукайте їх до цього. Частіше довіряйте їм власні почуття;
  • Не вимагайте від дітей негайного виконання ваших бажань, домовляйтеся з ними наперед;
  • Завжди дотримуйтеся свого слова;
  • Стимулюйте дотримування порядку й режиму дня;
  • Прагніть дізнатися якомога більше нового про себе і свій потенціал, не замикайтеся в собі;
  • Виключіть з життя суєту й напруження;
  • Більше жартуйте.

Як спілкуватися з дитиною:

  • Можна висловлювати своє незадоволення окремими діями дитини, але не дитиною взагалі
  • Можна засуджувати дії дитини, але не її відчуття. Якщо вони виникли, отже для цього є підстави
  • Незадоволення діями дитини не має бути систематичним, інакше воно переростає в неприйняття самої дитини
  • Не втручайтеся в справу дитини, якщо вона не просить про допомогу. Своїм невтручанням ви кажете їй: «у тебе все гаразд! Ти впораєшся!»
  • Якщо дитині важко й вона готова прийняти вашу допомогу, обовязково допоможіть їй
  • Особистість і здібності дитини розвиваються тільки в тій діяльності, якою вона займається за власним бажанням і з цікавістю
  • Поступово, але неухильно знімайте з себе турботу і відповідальність за особисті справи вашої дитини і передавайте їх їй
  • Дозволяйте вашій дитині зустрічатися з негативними наслідками своїх дій (або бездіяльності). Тільки тоді вона дорослішатиме і ставатиме «свідомою»
  • Активно слухайте дитину («повертайте» їй у бесіді те, що вона вам розповіла)
  • Якщо дитина своєю поведінкою викликала у вас негативні переживання, обовязково скажіть їй про це
  • Якщо ви говорите про свої відчуття дитині, говоріть від першої особи. Повідомте про себе і про своє переживання, а не про дитину і її поведінку («я не люблю, коли діти неакуратні!», «мені соромно від поглядів сусідів…»)
  • Не вимагайте від дитини неможливого або того, що важко виконати. Подивіться, що ви можите змінити в навколишньому середовищі
  • Щоб уникнути зайвих проблем і конфліктів, порівнюйте власні очікування з можливостями дитини (намагайтеся знизити рівень «батьківських амбіцій»)
  • Правила (обмеження, заборони) мають бути в житті кожної дитини
  • Правил (обмежень, заборон) не має бути багато, і вони мають бути гнучкими
  • Батьківські вимоги не мають суперечити основним потребам дитини
  • Тон повідомлення заборони має бути дружньо-пояснювальним, а не наказовим
  • Краще карати дитину, позбавляючи її хорошого, ніж роблячи їй погане
  • Позитивне ставлення до себе - основа психологічного виживання. Дитина постійно шукає його і навіть бореться за нього.
  • Введення правил

    • Правило має бути чітким
    • Одне й те саме правило краще повторювати дитині кілька разів
    • Правило має бути не тільки вимовлене, а намальоване (на кухні, в дитячій тощо)
    • Повторюючи правило, постарайтеся, щоб воно звучало не як наказ, а як доброзичлива порада
    • Правила мають бути сформульовані в позитивній формі (краще сказати: «говори тихо», ніж: «не кричи!»)
    • Обгрунтуйте для дитини, чому потрібно слідувати саме тим, а не іншим правилам
    • Якщо дитина випробовує правило на міцність, провокуючи вас на крик або ляпанець, залишайтеся спокійним і твердим у виконанні правила
    • Дорослі самі мають неухильно виконувати введені ними правила. Це буде хорошим прикладом і моделлю для вашої дитини.
    Кiлькiсть переглядiв: 370